PÉNZ7_2022

A PÉNZ7 pénzügyi és vállalkozói témahét minden tanévben az Emberi Erőforrások Minisztériumának irányításával az iskolai tanrendbe illesztve valósult meg.
A 2022-es PÉNZ7 pénzügyi témája a Pénzügyi tervezés és megtakarítások, amely kiemelten fontos alapozó ismeretanyag a mindennapi pénzügyek terén.
Az aktuálisan kiemelt témák különböző korosztályok számára kidolgozott tananyagait és a felkészülést segítő anyagait (útmutatóit, videóit) a regisztrált iskolák ingyenesen letölthették a témahét oldaláról. A PÉNZ7 program – figyelembe véve a COVID-helyzet aktualitásait – digitális környezetben alkalmazható megoldásokkal is készült. Az előirányzott tananyag javaslatokat, valamint a hozzá kapcsolódó feladatokat korcsoportonkénti bontásban bocsátotta a pedagógusok segítségére.
Az 1. osztályos tanulók megnézték A Tücsök és a hangya tanmesét. Ezt követően beszélgettek a szorgalomról a lustálkodásról, a gyűjtögetésről a pazarlásról is és a mese mondanivalójáról. Majd csoportokban illusztrációt készítettek a szorgos hangyákról és a lusta tücsökről.
A 2. osztályosok a takarékoskodás jegyében „Bodri kutya pénzperselyt készítettek”.
A 3.évfolyamos diákok többek között a takarékoskodással kapcsolatos „Szókeresőben keresgéltek”, majd régi és új címletű „pénzek között keresték a kakukktojást”csoportos munkaformában.
A 4.osztály a fantáziáját használhatta. Az alábbi kérdésekre „keresték közösen a válaszokat”csoportos munkaformában:Milyen lenne a 30000Ft-os bankjegy? Mit vásárolhatunk 500, 1000….20000Ft-ért?
Az 5.osztály Szólásokat és közmondásokat válogatott a takarékoskodás jegyében, majd „Krisztinek segített új hangszóróra gyűjteni szebpénzéből”.
A 6.osztály felhasználhatta előzetese ismereteit a százalék és kamatszámítással kapcsolatosan, mert pénzügyi tervet, valamint költségvetési tervezetet készített.
A 7. évfolyamos diákok rövid távú megtakarítások jegyében „álomkerékpárra segíthettek spórolni” osztálytársaiknak, valamint előzetes költségvetési számításokat végezhettek „Álomosztálykirándulásukhoz”.
A 8. osztályosok csoportonként „családdá alakultak”, s a megadott takarékoskodási ajánlatokból kellett kiválasztaniuk az igényeikhez leginkább megfelelőt.