Spread the love

A PÉNZ7 pénzügyi és vállalkozói témahét minden tanévben az Emberi Erőforrások Minisztériumának irányításával az iskolai tanrendbe illesztve valósult meg.

2022-es PÉNZ7 pénzügyi témája a Pénzügyi tervezés és megtakarítások, amely kiemelten fontos alapozó ismeretanyag a mindennapi pénzügyek terén. 

Az aktuálisan kiemelt témák különböző korosztályok számára kidolgozott tananyagait és a felkészülést segítő anyagait (útmutatóit, videóit) a regisztrált iskolák ingyenesen letölthették a témahét oldaláról. A PÉNZ7 program – figyelembe véve a COVID-helyzet aktualitásait – digitális környezetben alkalmazható megoldásokkal is készült. Az előirányzott tananyag javaslatokat, valamint a hozzá kapcsolódó feladatokat korcsoportonkénti bontásban bocsátotta a pedagógusok segítségére.

Az 1. osztályos tanulók megnézték A Tücsök és a hangya tanmesét. Ezt követően beszélgettek a szorgalomról a lustálkodásról, a gyűjtögetésről a pazarlásról is és a mese mondanivalójáról. Majd csoportokban illusztrációt készítettek a szorgos hangyákról és a lusta tücsökről. 

A 2. osztályosok a takarékoskodás jegyében „Bodri kutya pénzperselyt készítettek”.

3.évfolyamos diákok többek között a takarékoskodással kapcsolatos „Szókeresőben keresgéltek”, majd régi és új címletű „pénzek között keresték a kakukktojást”csoportos munkaformában.

4.osztály a fantáziáját használhatta. Az alábbi kérdésekre „keresték közösen a válaszokat”csoportos munkaformában:Milyen lenne a 30000Ft-os bankjegy? Mit vásárolhatunk 500, 1000….20000Ft-ért?

Az 5.osztály Szólásokat és közmondásokat válogatott a takarékoskodás jegyében, majd „Krisztinek segített új hangszóróra gyűjteni szebpénzéből”.

A 6.osztály felhasználhatta előzetese ismereteit a százalék és kamatszámítással kapcsolatosan, mert pénzügyi tervet, valamint költségvetési tervezetet készített.

7. évfolyamos diákok rövid távú megtakarítások jegyében „álomkerékpárra segíthettek spórolni” osztálytársaiknak, valamint előzetes költségvetési számításokat végezhettek „Álomosztálykirándulásukhoz”.

8. osztályosok csoportonként „családdá alakultak”, s a megadott takarékoskodási ajánlatokból kellett kiválasztaniuk az igényeikhez leginkább megfelelőt.