Bázisintézmény

Spread the love

Iskolánk az Oktatási Hivatal Bázisintézménye

Bázisintézményi bemutatkozás
 


Bázisintézményi program_Táblajátékkal támogatott tanulás 

2024. január 10-én a Domoszlói III. András Általános Iskola Kisnánai Szent Imre Tagintézménye, mint az Oktatási Hivatal Bázisintézménye: Táblajátékkal támogatott tanulás címmel műhelyfoglalkozást tartott.

A programot PPT-vel támogatott előadással nyitotta meg Juhászné Koklács Éva tagintézmény-vezető, az iskolában működő jógyakorlatok, köztük kiemelten a táblajáték foglalkozásról és a tábla- és logikai játék beépüléséről a tanórákba. A megjelent vendégek az 5-6. évfolyamos tanulók bemutatóóráján vettek részt. Az intézmény által átadásra kínált Táblajátékos foglalkozás jógyakorlat, melyet Horváth László KAP Logikaalapú alprogrami mentor a logikai feladatok oldaláról közelített meg gyerekekkel, változatos logikai játékos feladattal bemutatva a több szaktárgy tananyagának elmélyítését, ismétlését, gyakorlását.

A jól sikerült óra megtekintése után Szlama Tiborné igazgató asszony elemző megbeszélést tartott, majd Horváth László kötetlen beszélgetésre, táblajátékokkal való ismerkedésre várta az érdeklődőket. 

A rendezvényen hét intézmény pedagógusa vett részt.


Egri Na-POK…Fenyőillat

A Domoszlói III. András Általános Iskola Kisnánai Szent Imre Tagintézményének bemutatkozása az Oktatási Hivatal Egri POK Egri Na-POK című online kiadványában:

https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/pok/Eger/2023/HirlevelEgriNa_POK4.pdf


Bázisintézményi program_Személyiségfejlesztés a tanórákon

2023. december 12-én a Domoszlói III. András Általános Iskola Kisnánai Szent Imre Tagintézménye, mint az Oktatási Hivatal Bázisintézménye: Személyiségfejlesztés a tanórákon címmel műhelyfoglalkozást tartott. A program Bíró Csaba intézményfejlesztési szaktanácsadó előadásával kezdődött, majd alsós és felsős bemutató órára várták a megjelent vendégeket. Az 1. évfolyamos tanulók Tóth Marianna fejlesztőpedagógus, tanító vezetésével KAP Komplex módszerrel, Testmozgásalapú alprogrami elemekkel gazdagított Matematikaórát tartottak; az 5-6-7. évfolyamos tanulókkal Testnevelésórán Bíró Csaba intézményfejlesztési szaktanácsadó, testneveléstanár személyiségfejlesztési módszereket mutatott be. A résztvevő pedagógusok előzetes hospitálási szempontok alapján is figyelték a tanórákat. A jól sikerült órák megtekintése után Bíró Csaba intézményfejlesztési szaktanácsadó a résztvevőkkel együtt elemezte a megtartott órát és kötetlen beszélgetéssel zárult a program. A rendezvényen a tankerületi iskolák közül 7 intézmény igazgatója, igazgatóhelyettese és pedagógusok vettek részt.


Bázisintézményi program_ Esélyteremtési programok (KAP, IPR)

  1. november 15-én aDomoszlói III. András Általános Iskola Kisnánai Szent Imre Tagintézménye, mint az Oktatási Hivatal Bázisintézménye:Esélyteremtési programok: KAP és IPR címmel műhelyfoglalkozást tartott.

A programot rövid köszöntővel Szlama Tiborné igazgató asszony nyitotta meg, majd alsós és felsős bemutató órára várták a megjelent vendégeket. A 2-3. évfolyamos tanulók Csordásné Bánszki Ágnes és az 5-6. évfolyamos tanulók Gyulai Virág pedagógus vezetésével Boldogságóra foglalkozáson Társas kapcsolatok ápolása, Önbizalom Program – Egészséges önbecsülés / IPR: Egészséges önbizalom kialakítása és erősítése,

Egészséges önbecsülés segítése témát dolgozták fel drámapedagógiai és IKT eszközökkel.

A jól sikerült órák megtekintése után Szlama Tiborné igazgató asszony tájékoztatót tartott az Integrációs Pedagógiai Rendszer (IPR) alkalmazása a diákok hatékony együttneveléséhez, majd az iskola IPR munkacsoportjának vezetője, Kiss Andrea Erika pedagógus egészítette ki az intézményben alkalmazott tervezési és alkalmazási módszerek bemutatásával. A szakmai tájékoztató Kozmáné Derda Edit tankerületi igazgató asszony záró szavaival ért véget. Kötetlen beszélgetéssel zárult a program.

A rendezvényen Mészáros Anna, az Egri POK főosztályvezető asszonya, Kozmáné Derda Edit, a Hatvani Tankerületi Központ tankerületi igazgató asszonya és helyettese,  tankerületi  iskolák közül 15 intézmény igazgatója, igazgatóhelyettese vett részt.