Kirándulás Szentkúton és a Siroki Várban_NTP-SPEC-22- 0130

Spread the love

2023. április 26-án az NTP-SPEC-22- 0130 számú  pályázat ” Példa-kép” komplex nemzetiségi hagyományápoló tehetségműhely pályázata keretében Mátraverebély – Szentkútra látogatott el csoportunk, ferencesek által vezetett búcsújáróhelyre. Juliánusz barát ferences szerzetes történeteit hallgattuk meg a Nagyboldogasszony bazilikában Szentkút történelméről, kiemelkedő eseményeiről, híres látogatóiról. Megnéztük a megható hála táblákat, a szabadtéri oltárt. Felsétáltunk a Meszes-tető oldalában található remete barlangokhoz. A Zarándokházban a Szent Jakab étteremben könnyű ebédet fogyasztottunk el, Szent Jakab tálról csemegézhettünk a Bacsa szeletből, rántott csirkemellből, cigánypecsenyéből, rántott sajtból és palacsinta zárta az étkezést. A nap második felében Bükk és a Mátra határán található Siroki vár volt a cél. Nagy élmény volt számunkra a vár, ahol a török kor mindennapjaival ismerkedtünk úgy, hogy valóban a törökök „ bőrébe bújhattunk”. A különjárati autóbuszt kirándulásunkhoz a K&V biztosította.