Nyertes pályázatok – Csoportos tehetségsegítő tevékenységek megvalósítása a 2019/2020-as tanévben

Spread the love

A Tehetségek Magyarországa Projektiroda által meghirdetett „Meghívás Csoportos tehetségsegítő tevékenységek megvalósítására IV. a „Tehetségek Magyarországa” című EFOP-3.2.1-15-2016-00001 azonosítószámú kiemelt projekt keretében” című meghívásra mindkét  benyújtott pályázatunknak  nyert.

Ennek köszönhetően 2019. szeptember 16-tól november 22-ig:

 1.  Versenyfelkészítő szakkör :Természetismereti szakköri foglalkozások szervezése      

Célunk a természetkedvelő tanulók természetismereti tudásának szélesítése, az élőlények szerveződési szintjeinek és az életközösségek kapcsolatainak tanulmányozása. Cél a foglalkozások során, olyan versenyképes tudás megszerzése, amellyel régiónk természetismeretei vetélkedőin eredményesen szerepelhetünk. Célunk a lakókörnyezettel kapcsolatos pozitív attitűd mélyítése, a környezet-és természetvédelem fontosságának megtapasztalása, informatikai- és kommunikációs eszközök irányított használata az információkeresésben a természettudományos műveltség megalapozásáért. A szakköri foglalkozások során vízvizsgálatot, rovarmegfigyelést végeznénk, állatnyomokat tanulmányoznánk, megtanulnánk az iránytű és a turistatérkép használatát.

 A megvalósításra kerülő programok:

 ·       versenyfelkészítő szakkör minimum 15 fővel

·       pályaorientációs nap min.  25 fővel

·        műhelybeszélgetés min. 15 fővel felnőttek részére.

 2. Gazdagító programpár: Helyesírási készség fejlesztése Bee-bottal

Célja az írástechnika fejlesztése, a helyesírási ismeretek bővítése, a helyesírási és az önellenőrzési készség fejlesztése. Tájékozódás a helyesírási segédkönyvekben. Helyesírási készség fejlesztése sokoldalú feladatok megoldása tehetséggondozó, helyesírási szakkör keretében. Célunk a tehetségígéretek erős oldalának fejlesztése, a tehetséggel összefüggő gyenge oldalainak kiegyenlítése.  A tömbösített tevékenység  során a Bee-Bot padlórobotokban rejlő lehetőségek kerülnek felhasználásra. A foglalkozások fő célja az algoritmikus és problémamegoldó gondolkodás, az IKT-kompetenciák, a kreativitás fejlesztése. A digitális mellett más területeken is megmutatkozik a padlórobot fejlesztő hatása, pozitívan befolyásolja az anyanyelvi  kompetenciákat is.

A megvalósításra kerülő programok:

·       gazdagító programpár minimum 15 fővel

·       kortárscsoportokat támogató program min.15 fővel

·       műhelybeszélgetés min. 15 fővel felnőttek részére.