LAKODALOM, LAKODALOM – RÉGI LAKODALMI SZOKÁSOK-napközis tematikus tábor

dav
Hétfői napon egymást ismerhették meg jobban régi közösségi játékok bevonásával, mint például az „Ugróiskola”, ami már „előkészítette a délutáni programot”, ahol a gyerekek egy oktató videó után sajátos módon sajátíthatták el a „Kalocsai mars-cifra” tánclépéseit.
Kedden délelőtt kézműves foglalkozás keretében „lakodalmas meghívót kreálhattak a diákok”, majd délután a „lagzik nélkülözhetetlen szereplőjével, a vőfély feladataival ismerkedhettek meg” a gyerekek. Miután „minden fortélyt alaposan elsajátítottak, kis csoportokban „alkothatták meg saját vőfélyrigmusukat”.
Szerdán délelőtt egy vendéglátóegységben dolgozó mesélte el nekik tapasztalatait az ott megrendezésre kerülő „lagzikat illetően”. Délután a lakodalmi menü egyik elengedhetetlen kellékét sütötték meg, az „esküvői tortát”.
Csütörtökön Poroszlóra kirándultunk, ahol a régi lakodalmas hagyományokat „igyekeztünk felkutatni helyben, és a net segítségével is”.
Pénteken a Kisnánai várban, valamint a Bari Tanyán zárhattuk hetünket. A hét befejezéseként a tanulók a közösség előtt számot adhattak tudásukról, képességeikről. Olyan tevékenységet (táncot, éneket, vagy rigmust) adhattak elő, melyben megmutathatták a többieknek kreativitásukat. A hetet „beszélgető kör zárta”, melyben a tanulók spontán megnyilatkozásokkal elmondhatták egymásnak mi mindennel bővült ismeretük, attitűdjük „lakodalmas témában”, valamint hogy milyen érzésekkel, élményekkel, emlékekkel „távoznak” a „lagzis hét után”.