ÉLMÉNYSULI KIP tanulásszervezési módszer a történelem órán

Spread the love

A közismert tantárgyak esetén Differenciált Fejlesztés Heterogén Tanulócsoportban (DFHT) tanítási-tanulási stratégia egyik típusát: a KIP tanulásszervezési módszert alkalmazzuk.  A DFHT magában foglalja a különböző tanítási technikákat és módszereket, mint amilyen az egyéni fejlesztés, a pármunka vagy a csoportmunka. A KIP egyfajta csoportmunka, alkalmazásának egyik legfontosabb eredménye a státuszkezelés.

 
A 8. osztállyal történelemből DFHT-KIP módszerrel a Kádár-korszak témakör rész-összefoglalásával foglalkoztunk. 
Az órát A tanú c. film részletével indítottuk, ami a nagy gondolatát is adta az órának: „Kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de a miénk!”
A csoportmunkák során a mai fogyasztási cikkekről táblázatot, a korszak egy ismert személyével interjút, párkereső játékkártyákat és a Kádár-korszak jelmondatáról igaz és hamis állításokat készítettek a diákok. Az óra jó hangulatban telt el, mindenki teljesítette a kijelölt szerepét.
 
A  6. osztályosokkal Magyarország a 18. században összefoglaló DFHT-KIP órát tartottunk. Nagy gondolattal indult az óra: „Életünket és vérünket!”, majd ismétlésként  Learning Apps keresztrejtvényt oldottak meg a diákok.
A csoportfeladatokat: időszalag-, táblázat- és interjú készítése, újságcikk írása. Időben és eredményesen elkészültek a csoportmunkák, így az egyéni feladatok sikeresen tudtak épülni a közösen elvégzett munkára. Jó hangulatban telt az óra.