ÉLMÉNYSULI – Fotók az alprogrami foglalkozásokról

Spread the love

A 2018-2019. tanévben PILOT rendszerben 1-4. évfolyamokon teljesen, 5-8. évfolyamokon (alprogramok nélkül) részlegesen bevezettük a Komplex Alapprogramot.

A KAP a tanórák 30%-ában jelenik meg. DFHT (differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportban) órák esetében csoport- és páros munkát végzünk, így erősödik a tanulók közötti együttműködés, az egymástól való tanulás élménye. A DFHT-KIP (Komplex instrukciós program) órákon nyílt végű feladatokat kapnak a csoportok, az egyéni feladatok teljes egészében ráépülnek a csoportmunkában megvalósított feladatra. A komplex órákon az öt alprogram feladattípusait építjük bele az óra tevékenységrendszerébe.  

Komplex Alapprogram alprogramjai: Minden alprogram 1-4. évfolyamokon megjelenik – hetenként minimum egy órában – tanórán kívüli tevékenységként.

A testmozgásalapú alprogram (TA)

Az alprogram az iskolai testmozgásprogramok három területén kívánja bővíteni, sajátélmény-szerzést biztosító tanulási környezetben a pedagógusok módszertani repertoárját és szemléletét:

·       testnevelés óra

·       mozgásos tanulás osztálytermi környezetben

·       szabadidős mozgástevékenységek

Az életgyakorlat-alapú alprogram (ÉA)

Az Életgyakorlat-alapú alprogram egy olyan pedagógiai rendszert mutat be, amely hozzájárul az egyén és természeti, társadalmi környezete kölcsönhatásának tudatos és felelős alakításához.

A művészetalapú alprogram (MA)

Az alprogram a művészeti nevelést célzó tanórák, a művészeteket pedagógiai eszközként felhasználó osztálytermi tanulás és a szabadidős művészeti tevékenységek terén nevelő/oktató pedagógusok metodológiai fejlesztésén keresztül hat a végzettség nélküli iskolaelhagyás mérséklésének irányába. A művészettel nevelés sok és sokféle lehetőséget teremt a tanulástámogatás megvalósítására.

A logikaalapú alprogram (LA)

A Logikaalapú alprogram a tanulók gondolkodásának fejlesztését támogató módszerek és stratégiák megismertetésével szeretné növelni a pedagógusok módszertani repertoárját az iskolai élet területein.

A digitális alapú alprogram (DA)

A Digitális alapú alprogram az IKT-műveltség elemeit kereszttantervi, transzverzális megközelítésben értelmezi, és a digitális pedagógiai kultúra komplex, intézményi szintű fejlesztését tekinti feladatának. 

(Forrás, további információ: https://komplexalapprogram.hu/hu/c/hirek)