ÉLMÉNYSULI: Érzelmi intelligencia fejlesztése az alprogrami foglalkozáson

Az életgyakorlat-alapú alprogram célja hogy olyan, az életben hasznosítható ismereteket, tapasztalatokat szerezzen a gyermek, amely sikeres életvezetési kompetenciákkal vértezi fel.
Az alprogram feladatának tekinti a következő tanulói kompetenciák fejlesztését: kooperativitás, kritikai gondolkodás, önfejlesztő képesség, tolerancia, konfliktuskezelés, vitakészség, felelősségvállalás, problémamegoldás, empátia. Tartalma hat központi kérdés köré szerveződik: egészséges életmód, életvezetés; környezettudatosság (fenntarthatóság); állampolgári felelősség (közösségi szerepek); életút-támogató pályaorientáció; család, párválasztás; érzelmi intelligencia (szociális készségfejlesztés).
A negyedik osztályos alprogrami foglalkozás az érzelmi intelligencia fejlesztését tűzte ki célul. A gyerekek érdekes feladatok megoldása közben gyakorolták érzelmeik tudatosítását, megfogalmazásának módjait.
· Hála-gyöngysort készítettek színes gyöngyszemekre, amelyekre az írták, hogy kinek miért lehetnek hálásak.
· Az új év 12 hónapjára jótett-kalendáriumot készítettek, minden hónaphoz lerajzolták, hogy milyen jótettekkel lehet kifejezni szeretetünket, hálánkat!
· Lerajzolták azt is, hogyan képzelik el a Megküzdés-hegységet. A hegyeket olyan dolgokról nevezték el, amelyek nap mint nap nehézséget okoznak nekik, amelyekkel meg kell küzdeniük napi tevékenységeik során.
Nem titkolt cél volt a foglalkozás megvalósításával, hogy vezérfonalat adjon a gyerekeknek, hogy könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni a problémákkal