ÉLMÉNYSULI: Érzelmi intelligencia fejlesztése az alprogrami foglalkozáson

Spread the love

Az életgyakorlat-alapú alprogram célja hogy olyan, az életben hasznosítható ismereteket, tapasztalatokat szerezzen a gyermek, amely sikeres életvezetési kompetenciákkal vértezi fel.

Az alprogram feladatának tekinti a következő tanulói kompetenciák fejlesztését: kooperativitás, kritikai gondolkodás, önfejlesztő képesség, tolerancia, konfliktuskezelés, vitakészség, felelősségvállalás, problémamegoldás, empátia. Tartalma hat központi kérdés köré szerveződik: egészséges életmód, életvezetés; környezettudatosság (fenntarthatóság); állampolgári felelősség (közösségi szerepek); életút-támogató pályaorientáció; család, párválasztás; érzelmi intelligencia (szociális készségfejlesztés).

A negyedik osztályos alprogrami foglalkozás  az érzelmi intelligencia fejlesztését tűzte ki  célul. A gyerekek érdekes feladatok megoldása közben gyakorolták érzelmeik tudatosítását, megfogalmazásának módjait.

·       Hála-gyöngysort készítettek színes  gyöngyszemekre, amelyekre az írták, hogy kinek miért lehetnek hálásak.

·       Az új év 12 hónapjára jótett-kalendáriumot készítettek, minden hónaphoz lerajzolták, hogy milyen jótettekkel lehet kifejezni szeretetünket, hálánkat!

·       Lerajzolták azt is, hogyan képzelik el  a Megküzdés-hegységet. A hegyeket  olyan dolgokról nevezték el, amelyek  nap mint nap nehézséget okoznak nekik, amelyekkel meg kell küzdeniük napi tevékenységeik során.

Nem titkolt cél volt a foglalkozás megvalósításával, hogy  vezérfonalat adjon a gyerekeknek, hogy könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni a problémákkal