ÉLMÉNYSULI – Életgyakorlat-alapú alprogram

Spread the love

Az életgyakorlat alapú foglalkozások célja,  hogy olyan, az életben hasznosítható ismereteket, tapasztalatokat szerezzen a gyermek, amely sikeres életvezetési kompetenciákkal vértezi fel.

Az Életgyakorlat-alapú alprogram a gyermek a kisebb – nagyobb rendszereiben (család, osztály, iskola, lakókörnyezet stb.) megjelenő, őt érintő témákban kerül megszólításra, így elkerülhetetlen, hogy komplexen, kognitív, affektív, szociális téren is megérintődjön és fejlődjön. Fontosnak tartjuk, hogy a gyerekek számára az egyén – család – osztály – iskola – lakókörnyezet – természeti környezet – munkaerő-piaci környezet (egyre táguló) rendszereiben olyan tevékenységet szervezzünk, amely leköti őket, fokozza teljesítményüket, kitágítja érdeklődésüket és erősíti a nyitottságukat.

A foglalkozás témája: Ön- és társismeret   A mottó: …”Mindenki jó valamiben”…

A 3.évfolyamos gyerkőcök a délutáni foglalkozás keretében idézetekkel és vershallgatással „hangolódhattak rá a témára”. Később megalkothatták saját „Tehetségtérképüket”. Az egyénre szabott „térképek alapján a másik bőrébe bújva” mutathatták be egymást. Ezt követően a csoportok összeállították a csoporttagokra jellemző „Tehetség tablójukat”, s be is mutathatták azt a többi csoport számára. Az utolsó feladat a „Bírjuk-e cérnával” játék volt, melyben először egy gombolyag segítségével „nagy gubancot csináltak”, majd ezt a „gubancot oldották ki” oly módon, hogy visszafelé emlékezniük kellett arra, hogy ki dobta nekik a gombolyagot, s mit mondott, miben érzi magát tehetségesnek.

A foglalkozás során a gyerekek olyan dolgokat is megtudhattak osztálytársaikról, amiket eddig nem is gondoltak, mint például: a lányok is szerethetnek focizni, s kapusként érzik magukat tehetségesn