Bázisintézményi program 2025

Spread the love
 

Példakép kézműves foglalkozás  – tehetséggondozás, személyiségfejlesztés, szabadidő hasznos eltöltése műhelyfoglalkozáson címmel  Bázisintézményi program valósult meg a Domoszlói III. András Általános Iskola Kisnánai Szent Imre Tagintézményében

2025. május 13-án iskolánk, mint az Oktatási Hivatal Egri Pedagógiai Oktatási Központjának Bázisintézménye szakmai délutánt tartott érdeklődő pedagógusok számára. A program témája a tehetséggondozás, a személyiségfejlesztés és a szabadidő hasznos eltöltése volt műhelyfoglalkozások keretében.

A délután során a Szlovák Nemzetiségi Önkormányzat és a Mátragyöngye Hagyományőrző Népdalkör tagjai színesítették az iskolai programokat. A rendezvény megnyitóján kicsik és nagyok együtt énekeltek szlovák nyelvű népdalokat, majd a nénik bemutatót tartottak a népviseletükről és a helyi hímzések technikájáról, mintavilágáról.

A tornaszobában elsőként a felső tagozatosak, majd az alsósok Nemoda Eszter táncpedagógussal a cigány tánc alaplépéseivel ismerkedtek, amit közös táncház követett.

A  műhelyfoglalkozásokon 4 helyszínen tevékenykedtek a tanulók a szabadidő hasznos eltöltésére nevelés jegyében. Lehetett gyöngyöt fűzni, kosarat fonni, textil táskára népi motívumokat rajzolni, majd színezni és történetet alkotni a silentbook-ok mintájára. A gyerekek minden alkotásukat örömmel készítették el és büszkén vihették haza magukkal.

A tankonyhán szlovák és roma nemzetiségi ételek készültek, ahol a vendégek sztrapacskát és bodagot kóstolhattak a rendezvény zárásaként.

Reméljük, vendégeink ismét jól érezték magukat iskolánkban és hasznosnak, tartalmasnak ítélték meg a programot.


Digitális fejlesztés az óvoda-iskola átmenet támogatásában
 
A Domoszlói III. András Általános Iskola Kisnánai Szent Imre Tagintézményében évek óta nagy figyelmet fordítunk az óvoda-iskola átmenet támogatására.    A Vécsi Kisvakond Óvoda és a Kisnánai Mesevár Óvoda pedagógusaival  közös célunk,  hogy előkészítsük az óvoda-iskola közötti átmenetet, megkönnyítsük a leendő elsősök, szüleik és tanítóik számára az iskolakezdéssel járó nehézségeket.
 
A nagycsoportos óvodások heti rendszerességgel érkeznek az iskolánkba, ahol az 1-4. évfolyamosokkal közösen egy-egy tanítónő irányítása mellett vesznek rész a KAP alprogrami elemeit is tartalmazó foglalkozásokon. 
 
Az OH Egri POK által szervezett tavaszi szakmai napok keretében 2025. március 17-ei  foglalkozáson a gyerekek interaktív módon dolgoztak fel egy mesét IKT eszközök segítségével, fejlesztve ezzel szövegértésüket, figyelmüket és képzelőerejüket. 
 
A történet feldolgozását a mozgásos játékok egészítették ki.  A program zárásaként a BeeBot méhecske segítségével a mese szereplőit juttatták haza, játékosan sajátítva el az algoritmikus gondolkodás alapjait. 
 
A gyerekek élményszerű tanuláson keresztül fejlődtek, folyamatosan tudatos digitális eszközhasználatuk is erősödött.  

  Jógyakorlat bemutatása a Kisnánai Szent Imre Tagintézményben – Bázisintézményi program

Fenntarthatóság a tanórákon és egyéb foglalkozásokon

2025. március 11-én iskolánk, mint az Oktatási Hivatal Egri Pedagógiai Oktatási Központjának Bázisintézménye szakmai délutánt tartott érdeklődő pedagógusok számára. Örökös Ökoiskola cím birtokosaként mindennapi életünkbe beépül a környezettudatosság és a környezetvédelem, amely megjelenik a tanórákon, az egyéb foglalkozásokon és a tanórán kívüli szabadidős tevékenységek programjaiban. A program során érintett főbb témakörök:

  • Közvetlen környezetünk mellett a körülvevő környezeti értékeink felfedezése, megismerése.
  • Zöld környezetben kialakított szabadtéri tantermek gondozása, használata.
  • Személyes környezet szebbé tétele a tantermekben és a körülvevő zöldövezetben.
  • Az iskolakertben termesztett alapanyagok felhasználhatósága a tankonyhán.
  • Hulladékanyagok felhasználási lehetőségeinek megismerése.
  • Környezetvédelem, környezettudatos szemlélet kialakítása.

Török-Horváth Dorina és Tóth Marianna nevelők a 2. osztályos tanulókkal tartott bemutató órát a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács megbízásából készített szemléletformáló kisfilm megtekintésével kezdték. 3 csoportban dolgoztak a tanulók, akik a „Valamit visz a víz” című meséhez kapcsolódóan kérdésekre válaszoltak a vízszennyezésről és a vízvédelemről.

A csoportfeladatok megoldása során készült gyógynövényekből tea, természetes anyagok felhasználásával rovarhotel és információgyűjtés a búzavirágról. A teát főző kiscsoportnak értelmeznie kellett a teafőzés lépéseinek leírást és ez alapján el is kellett készíteniük a teát. A gyerekek ügyesen dolgoztak a vízforralóval, mérték ki és forrázták le a gyógyfüveket, majd ízesítettek cukorral és citrompótlóval a teát. A rovarhotelek nádból, tobozokból, levelekből és szénából készültek a papírhengerekben a kis kezek által, amelyek majd az iskolakertben kerülnek elhelyezésre. A szövegfeldolgozó csoporttól mindenki megtudhatta, hogyan kell ültetni a búzavirágot, milyen élőhelyet kedvel a növény és hogyan kell róla gondoskodni.

A foglalkozást virágültetéssel folytatták a gyerekek. Mindenki kapott saját poharat, virágmagot és leírást arról, hogyan kell elültetnie a magokat. Az elvetett magokhoz rajzos növénycédulák készültek.

A bemutató órát közös teázás zárta. Az édes italokat kedvelő gyerekek eltérő véleményeket alkottak a gyógyteák ízéről. Bár a tea kevésbé nyerte el a kicsik tetszését, ám a foglalkozás feladatai és a közös munka annál nagyobb sikert aratott.

Reméljük, vendégeinknek is tetszett a foglalkozás és sok hasznos információval tértek tőlünk ma haza.