Jógyakorlat bemutatása a Kisnánai Szent Imre Tagintézményben – Bázisintézményi program
Búvárkodó bimbócskák: központban az újrahasznosítható anyagokkal végzett kísérletek a szakköri foglalkozáson
2024. november 13-án iskolánk, mint az Oktatási Hivatal Egri Pedagógiai Oktatási Központjának
Bázisintézménye szakmai délutánt tartott érdeklődő pedagógusok számára. Máténé Oláh Erzsébet matematika-fizika szakos kollégánk bemutatta a megjelenteknek a Búvárkodó bimbócskák nevet viselő természettudományi szakkör munkáját. Ismertette a szakkör céljait, kiemelt feladatait és azt, az immár 13 éves utat, amelyet e szakkör magáénak mondhat. A megjelentek tájékoztatást kaptak azokról a témakörökről, amelyekről a foglalkozás kísérletei az év során szólnak és bepillanthattak a szakkörön használatos készségfejlesztő játékok, társasjátékok körébe.
A megbeszélést bemutató foglalkozás követte, amelyet Máténé Oláh Erzsébet és Zsukné Kovács Annamária
nevelők tartottak 5-7. évfolyamos tanulók részvételével. Az újrahasznosítható anyagokkal végzett kísérletek során CD lemezekkel, mosogatószerrel, iskolatejjel, ételfestékkel, vízzel és papírral dolgoztak a gyerekek, hogy megismerjék a folyadékok felületi feszültségének jellemzőit. A résztvevők megtanulhatták, hogy a mosogatószer csökkenti a felületi feszültséget, ezért tud száguldani a papírhajó az üvegedényben, amikor mosogatószert csöppentettek a vizébe. A leglátványosabb kísérletben a gyerekek tej felszínére csöppentettek ételfestéket, amely megszínezte a közvetlen környezetét, majd mosogatószeres számolópálca használatával megtapasztalták, hogyan kezdett a festék intenzív mozgásba és távolodott a mosogatószer környezetétől. A színek intenzív keveredése mind a gyerekek, mind a felnőttek körében nagy tetszést aratott.
Iskolánkban nagyon kedvelt ez a szakkör. A gyermeki rácsodálkozás a tudományra folyamatos erőt
és motivációt ad a szakkörvezetőknek. A jógyakorlat célja, hogy a szakköri foglalkozáson fejlesszük a természetismeretben tehetséges tanulókat. Formáljuk természettudományos szemléletüket, logikus gondolkodásra, önálló problémamegoldásra ösztönözzük őket.
A bemutató foglalkozáson mind a megjelent vendégek, mind a gyerekek nagyon
élvezték a munkát, a játékos tanulást. Vendégeink sok hasznos információval térhettek haza.
Bázisintézményi program – Táblajátékkal támogatott tanulás
2024. január 10-én a Domoszlói III. András Általános Iskola Kisnánai Szent Imre Tagintézménye, mint az Oktatási Hivatal Bázisintézménye: Táblajátékkal támogatott tanulás címmel műhelyfoglalkozást tartott.
A programot PPT-vel támogatott előadással nyitotta meg Juhászné Koklács Éva tagintézmény-vezető, az iskolában működő jógyakorlatok, köztük kiemelten a táblajáték foglalkozásról és a tábla- és logikai játék beépüléséről a tanórákba. A megjelent vendégek az 5-6. évfolyamos tanulók bemutatóóráján vettek részt. Az intézmény által átadásra kínált Táblajátékos foglalkozás jógyakorlat, melyet Horváth László KAP Logikaalapú alprogrami mentor a logikai feladatok oldaláról közelített meg gyerekekkel, változatos logikai játékos feladattal bemutatva a több szaktárgy tananyagának elmélyítését, ismétlését, gyakorlását.
A jól sikerült óra megtekintése után Szlama Tiborné igazgató asszony elemző megbeszélést tartott, majd Horváth László kötetlen beszélgetésre, táblajátékokkal való ismerkedésre várta az érdeklődőket.
A rendezvényen hét intézmény pedagógusa vett részt.