Jógyakorlat bemutatása a Kisnánai Szent Imre Tagintézményben – Bázisintézményi program
Integrált oktatás – lemorzsolódás megelőzésének támogatása – árnyékpedagógus a tanórákon
2024. december 10-én iskolánk, mint az Oktatási Hivatal Egri Pedagógiai Oktatási Központjának Bázisintézménye szakmai délutánt tartott érdeklődő pedagógusok számára. Gyulai Virág magyar szakos nevelő elmondta, hogy az iskola kiemelt feladata a társas készségek fejlesztése pszichológiai – és társasjátékokkal. Az intézmény legfőbb alapelve a gazdagítás, az erős és a gyenge oldal fejlesztése. Az összjáték árnyéktehetség-segítővel egy élmény – és felfedezés központú, komplex tehetséggondozó program. Célunk az, hogy az iskola minden tanulója hozzáférhessen az eszközökhöz, hogy minél szélesebb körben megvalósulhasson a fejlesztés, minél több tehetség kibontakozhasson. A magyar szakos nevelő munkáját Tóth Marianna fejlesztő pedagógus segítette.
A bemutató órán a gyerekek 4 csoportban tevékenykedtek a mesék világában kalandozva. Az árnyéktehetség-segítő pedagógussal közösen dolgozó csoport mesei kifejezéseket, szavakat rakott ki scrabble betűkből, mialatt a 3 fős csoportok a Kahoot! program alkalmazásával egy mesei kvízt töltöttek ki. A kvízjátékhoz tartozó QR kódot a tanulók maguk olvasták be a tanulói notebook-ok használatával és egymással versenyezve oldották meg. Ezután minden csoport kifejezéseket választott az árnyékpedagógus támogatásával alkotó csoport szavaiból, amelyeket felhasznált egy önállóan kitalált mese megalkotásában. Az árnyéktehetség-segítő pedagógussal dolgozó csoport munkáját képes mesekártyák segítették. Legnagyobb tetszést annak a csoportnak a meséje aratta, amely némajátékkal, jelmezekbe öltözve adta elő az általa kitalált történetet. Minden csoport igyekezett meséjében megjeleníteni a mesei jellemzőkről tanult ismereteit. Voltak itt királyok, királyfik, szabadítók, átváltozások, próbatételek és örökké tartó boldogság. A mesék meghallgatása után építőkockákból mesebeli kastélyok készültek. A tanórát activity játék zárta. Ebben a feladatban is mesei kifejezéseket kellett elmutogatniuk a szereplőknek. Vendégek és diákok egyaránt jól mulattak a produkciókón, amelyek között a legnagyobb fejtörést a kacsalábon forgó palota megfejtése okozta.
A bemutató foglalkozáson mind a megjelent vendégek, mind a gyerekek nagyon élvezték a munkát, a játékos tanulást. Reméljük, vendégeink sok hasznos információval tértek tőlünk ma haza.
Jógyakorlat bemutatása a Kisnánai Szent Imre Tagintézményben – Bázisintézményi program
Búvárkodó bimbócskák: központban az újrahasznosítható anyagokkal végzett kísérletek a szakköri foglalkozáson
2024. november 13-án iskolánk, mint az Oktatási Hivatal Egri Pedagógiai Oktatási Központjának
Bázisintézménye szakmai délutánt tartott érdeklődő pedagógusok számára. Máténé Oláh Erzsébet matematika-fizika szakos kollégánk bemutatta a megjelenteknek a Búvárkodó bimbócskák nevet viselő természettudományi szakkör munkáját. Ismertette a szakkör céljait, kiemelt feladatait és azt, az immár 13 éves utat, amelyet e szakkör magáénak mondhat. A megjelentek tájékoztatást kaptak azokról a témakörökről, amelyekről a foglalkozás kísérletei az év során szólnak és bepillanthattak a szakkörön használatos készségfejlesztő játékok, társasjátékok körébe.
A megbeszélést bemutató foglalkozás követte, amelyet Máténé Oláh Erzsébet és Zsukné Kovács Annamária
nevelők tartottak 5-7. évfolyamos tanulók részvételével. Az újrahasznosítható anyagokkal végzett kísérletek során CD lemezekkel, mosogatószerrel, iskolatejjel, ételfestékkel, vízzel és papírral dolgoztak a gyerekek, hogy megismerjék a folyadékok felületi feszültségének jellemzőit. A résztvevők megtanulhatták, hogy a mosogatószer csökkenti a felületi feszültséget, ezért tud száguldani a papírhajó az üvegedényben, amikor mosogatószert csöppentettek a vizébe. A leglátványosabb kísérletben a gyerekek tej felszínére csöppentettek ételfestéket, amely megszínezte a közvetlen környezetét, majd mosogatószeres számolópálca használatával megtapasztalták, hogyan kezdett a festék intenzív mozgásba és távolodott a mosogatószer környezetétől. A színek intenzív keveredése mind a gyerekek, mind a felnőttek körében nagy tetszést aratott.
Iskolánkban nagyon kedvelt ez a szakkör. A gyermeki rácsodálkozás a tudományra folyamatos erőt
és motivációt ad a szakkörvezetőknek. A jógyakorlat célja, hogy a szakköri foglalkozáson fejlesszük a természetismeretben tehetséges tanulókat. Formáljuk természettudományos szemléletüket, logikus gondolkodásra, önálló problémamegoldásra ösztönözzük őket.
A bemutató foglalkozáson mind a megjelent vendégek, mind a gyerekek nagyon
élvezték a munkát, a játékos tanulást. Vendégeink sok hasznos információval térhettek haza.
Bázisintézményi program – Táblajátékkal támogatott tanulás
2024. január 10-én a Domoszlói III. András Általános Iskola Kisnánai Szent Imre Tagintézménye, mint az Oktatási Hivatal Bázisintézménye: Táblajátékkal támogatott tanulás címmel műhelyfoglalkozást tartott.
A programot PPT-vel támogatott előadással nyitotta meg Juhászné Koklács Éva tagintézmény-vezető, az iskolában működő jógyakorlatok, köztük kiemelten a táblajáték foglalkozásról és a tábla- és logikai játék beépüléséről a tanórákba. A megjelent vendégek az 5-6. évfolyamos tanulók bemutatóóráján vettek részt. Az intézmény által átadásra kínált Táblajátékos foglalkozás jógyakorlat, melyet Horváth László KAP Logikaalapú alprogrami mentor a logikai feladatok oldaláról közelített meg gyerekekkel, változatos logikai játékos feladattal bemutatva a több szaktárgy tananyagának elmélyítését, ismétlését, gyakorlását.
A jól sikerült óra megtekintése után Szlama Tiborné igazgató asszony elemző megbeszélést tartott, majd Horváth László kötetlen beszélgetésre, táblajátékokkal való ismerkedésre várta az érdeklődőket.
A rendezvényen hét intézmény pedagógusa vett részt.