Boldogságóra program – Június hónap témája:
Fenntartható boldogság
„A pszichológusok szerint a boldogság fő ismertetőjegyei a gyakori pozitív érzelmek: az öröm, az élvezet, a megelégedettség, a nyugalom, a kíváncsiság, az érdeklődés, az élénkség, a lelkesedés, az energia, a borzongató izgalom és a büszkeség.”
Ebben a tanévben kilenc boldogságfokozó gyakorlattal ismertettük meg tanulóinkat. Elmondtuk a gyerekeknek, hogy azokat a kedvenc gyakorlataikat vegyék elő újra és újra, melyek a leginkább képesek rövid időn belül pozitív érzelmekkel feltölteni őket. Valakit a hála tesz boldoggá, miközben élvezi az élet apró örömeit vagy segíthet a nehézségben szenvedőnek. Ugyanis ha látjuk mások nehézségeit, sokkal jobban értékeljük mindazt, ami nekünk jutott az életben. Mások szívesen töltik idejüket családjukkal, barátaikkal, akiktől támogatást, szeretetet kapnak. Népszerű boldogságfokozó technika a gyerekek körében a rendszeres testmozgás gyakorlása is, főleg ha ezt szeretteikkel együtt végezhetik. Sokan abban lelik örömüket, ha segíthetnek az arra rászorulóknak, hiszen ekkor erősödik önbizalmuk és hasznosságérzetük. Az sem mellékes, hogy cserébe mosolyt és hálás tekinteteket kapnak a jótevők ajándékba. Érdemes azért ügyelni arra, hogy a technikákat variáljuk, kombináljuk, hogy ne kopjanak el, ne váljanak kötelességszerűvé. Fontos az is, hogy az elején erőfeszítést szükséges tenni, hogy az új viselkedések és gyakorlatok megszilárduljanak, és az ismétlés révén szokássá váljanak. Nem könnyű például eleinte megbocsátani annak, aki bántott. De idővel rájövünk, hogy mindent a saját fejlődésünk és boldogságunk érdekében teszünk.
Ebben a hónapban a boldogságórákon a gyerekek kis vidám papíremberkéket készítettek, melyek őket szimbolizálták. S úgy álltak, vagy úgy ragasztották fel őket, mintha fognák egymás kezét. Hiszen a legfontosabb az életben, hogy támogatást kapjunk és olyan közösséghez tartozzunk, ahol elfogadnak minket, még ha olykor hibázunk is erőfeszítéseink ellenére.