Spread the love

Ez az utolsó fejezet arra koncentrál, hogyan tud mindegyikünk segíteni a Föld bolygónak. Ehhez a tanulók először a saját környezeti/ökológiai lábnyomukat beszélik meg és értik meg, majd azon dolgoznak, hogyan védhetik meg a bolygónkat. Végül, a modul segíteni fog a gyerekeknek abban, hogy egy zöld, fenntartható életmódot javasoljanak az iskola számára.

  1. LECKE – VÁLTOZTASSUNK EGYÜTT

A diákok sokat tanultak az éghajlatváltozásról. Ebben a leckében megtudják, hogy ők is tehetnek valamit, és segíthetnek a környezet védelmében. Sok ember kis változtatásai is nagy hatással lehetnek az éghajlatra!

 

  1. LECKE – A ZÖLD PROGRAM KIDOLGOZÁSA ISKOLÁD SZÁMÁRA

Ez a lecke az utolsó leckének az alapköveit teszi le. Azokat az ötleteket, megoldásokat, amelyeket a tanulók ebben a leckében fogalmaznak meg, a következő leckében is felhasználják, és az iskola zöld programjában is megjelennek. Szó esik a biodiverzitásról (az élővilág sokfélesége), az ökológiai lábnyomról és a nulla szennyezésről.

 

  1. LECKE „LÉGY KÖRNYEZETTUDATOS” NAP AZ ISKOLÁBAN

Ez a lecke összefoglalja a Space Konzorcium programot. Az iskola tanulóival együtt dolgoznak a gyerekek és tanárok azért, hogy egy Zöld Programot hozzanak létre az iskola számára. A zöld program számos tevékenységet fog tartalmazni, amelyet a tanulók és a tanárok együtt végezhetnek el rendszeresen. A cél az, hogy a tanulók és az iskola aktívvá váljon a környezetvédelem terén.

Ennek érdekében az iskola Légy Környezettudatos Napot szervez. Ezen a napon a gyerekek többféle tevékenységet végeznek és műhelymunkákon vesznek részt, így hozzájárulva bolygónk megmentéséhez. A nap végén az iskola igazgatója aláírja a Zöld Programot, ahol ígéretet tesznek arra, hogyan fogják támogatni a bolygónkat a jövőben.

A műhelymunkák tevékenységei által a gyerekek megtanulhatják, hogy milyen egyszerű, kis tettek segíthetnek az éghajlat és a környezetünk védelmében. Az iskolák választhatnak az alábbi példák közül (melyek az EU Zöld Megállapodásán alapulnak) vagy maguk is hozzáadhatnak tevékenységeket.