2024-2025

Spread the love

A 8. évfolyam tanulói a Boldogságóra Erősség Program keretén belül a kedvességgel foglalkoztak. Először körben ülve a nevük kezdőbetűjével hoztak valami kedveset a többieknek (pl. barátságot, megértést, mulatást, szeretetet, jókedvet), majd ezeket megismételték memórialáncban is.

A Kedvesség gombolyaggal folytattuk, ahol mindenki említett valamilyen nagylelkűséget, amit a többiektől kapott, vagy amiért így végzősként hálás lehet társainak. Közben egy gombolyagot dobtak egymásnak, mindenki megfogta egy darabon a fonalat, aki szót kapott. Több kört is végigjátszottak újabb élményekkel, örültek a kialakult hálónak.

Mindkét feladatot nagyon élvezték. 

 

Ültess fát!
Boldogságóra Integrált Program keretében meghirdetett Nemzeti Faültetés Napjához csatlakozott iskolánk, ahol facsemetét ültetett el a hetedik  osztály. Reméljük, hogy kicsi fánk a gondoskodásnak köszönhetően szép nagyra nő, emlékeztetve a kis- és nagy diákjainkat a környezetvédelem fontosságára.
 

Karácsonyváró 5. osztály

2024. 12. 14-én az ötödik osztály közösen hangolódott a karácsonyi ünnepekre. Ráhangolódásként beszélgettünk karácsonyi hagyományokról és szokásokról, majd karácsonyi díszeket készítettünk. A beszélgetés és a kreatívkodás után egy karácsonyi koreográfiát tanultunk meg, amit mindenki nagyon élvezett és nagyon jó hangulatba került az egész osztály a közös tánc hatására. Ebéd után cukormázzal díszítettünk isteni, pihe-puha mézeskalácsokat, amiket a cukormáz megszáradása után el is fogyasztottunk. A napot boldogságórával és karácsonyi mesedélutánnal zártuk. A tanulók elmondása szerint „ez volt az egyik legjobb nap”. 

 

 Karácsonyváró 8.évfolyam 

2024. december 14-én a nyolcadikos tanulók felelevenítették az adventi időszak jeles napjainak hagyományait, jelképeit. A ráhangolódás után BeeBot pályát készítettek, melyet az algoritmusok megírását követően mindannyian ki is próbáltak. Nagy sikert aratott a tankonyhai közös pizza sütés és az elkészült sonkás-baconos pizza elfogyasztása.

Boldogságórás programon elolvasták a Hófödte hegy c. történetet, majd két csoportban más-más szereplő szemszögéből írták újra a mesét.
A napot Luca napi jóslásokkal zártuk. Volt időjóslás hagymával és ólom helyett gyertyaviaszból öntöttek formákat a jövő esztendőben rájuk váró történések jóslataként.
Jó hangulatban telt el a szombati Karácsonyváró!

BOLDOGSÁGÓRA_NOVEMBER  AKTUÁLIS TÉMÁJA AZ TÁRSAS KAPCSOLATOK, KITELJESÍTŐ ERŐSSÉGEK, TÁRSAS INTELLIGENCIA, CSAPATMUNKA

A novemberi boldogságórákon a társas kapcsolatok és a közös élmények fontossága került a középpontba. Ebben a hónapban olyan témákat jártunk körül, mint a kiteljesítő erősségek, a társas intelligencia és a csapatmunka, amelyek mind a közösség építését és a pozitív kapcsolatok erősítését szolgálják.  Pacsival köszöntötték egymást az ajtóban.  Készítettek egy „barátság sálat”, amelyre mindenki felrajzolta vagy leírta, hogy mit jelent számára egy jó barát, és milyen tulajdonságokat értékel a társas kapcsolataiban. Az  „erősségfára”  a gyerekek kis levelekre írták fel saját vagy társaik jó tulajdonságait, majd ezeket a fa ágaira rögzítettük. Ez a gyakorlat nemcsak az önismeretet, hanem a társak megbecsülését is erősítette.


  Boldogságóra Címátadó Ünnepség  2024 

2024. 10. 25-én Budapesten került megrendezésre a Boldogságóra Címátadó Ünnepség, ahol iskolánk átvehette az Örökös Boldog Iskola címet ismételten. Az ünnepségen bemutatkoztak a program nagykövetei, valamint Prof. Dr. Bagdy Emőke, Bagdi Bella és Török Szabolcs nagyon érdekes szakmai előadását hallgathattuk meg a pozitív pszichológiával és a szeretet-pedagógiával kapcsolatban.

„Nem a bíráló az, aki számít, nem az ember, aki rámutat arra, hogyan bukik el az erős, vagy hogy a jótevő hogyan tehetett volna még jobbat. Az érdem az emberé, aki valójában a küzdőtéren áll, akinek az arcát elcsúfítja a por, a vér és a verejték, aki elszántan küzd, aki hibázik, aki újra és újra elbukik. Mert nincs törekvés tévedés és hiba nélkül, de az, aki valójában küzd a jóért, aki mérhetetlenül lelkes és elkötelezett, aki a jó ügy érdekében vízre száll; aki a legjobb esetben végül elnyeri a jutalmát és győzedelmeskedik, és aki a legrosszabb esetben, ha elbukik, ő is legalább emelt fővel teszi, hiszen a bátraké a boldogság”.
(Theodore Roosevelt)

 

 

  BOLDOGSÁGÓRA_OKTÓBER  AKTUÁLIS TÉMÁJA AZ OPTIMIZMUS GYAKORLÁSA, FEJLŐDÉSI SZEMLÉLETMÓD, REMÉNY, KITARTÁS

Az októberi boldogságórán az optimizmust gyakorlása volt a téma, ami segít abban, hogy a nehéz helyzetekben is meglássuk a jót. Megtaláljuk azt a fejlődési szemléletmódot, ami azt jelenti, hogy hibázni nem baj – sőt, ezekből tanulunk, és ettől leszünk egyre jobbak. Az órákon beszélgettek a reményről és a kitartásról, hogy hogyan lehet akkor is továbbmenni, amikor valami nehéznek tűnik. Készült  optimista szemüveg, amivel minden helyzetet  pozitív oldalról láthatunk. A fejlődési vándornaplóba bekerült, miben lettünk jobbak, és mit tanultunk magunkról.  A „rosszat jóra változtató Ez fantasztikus!” játékkal, kiderült, hogy minden rosszban van valami jó is – csak meg kell találni. A toronyépítés azt szimbolizálta, hogyan tudjuk lépésről lépésre felépíteni a kitartásunkat. A  „nem szeretem” feladatokat is  átváltoztathatjuk elviselhetőbbé, vagy akár izgalmassá.

 
 

 

BOLDOGSÁGÓRA_SZEPTEMBER  AKTUÁLIS TÉMÁJA A HÁLA GYAKORLÁSA ÉS A POZITÍV

KAPCSOLATOK  

A boldogság órán a hála és a pozitív kapcsolatok fontosságáról beszélgettek az osztályok.
Megosztották egymással, hogy kinek és miért hálásak. Játszottak egy ‘Köszönöm neked, hogy…’ játékot, ahol mindenki elmondhatta, mit értékel a másikban. Egy párban készült rajzzal kipróbálták az együttműködést is megörökítettek egy együtt töltött pillanatot, és elkészült a saját ‘hálabefőtt’ is, amelybe hálás gondolatok gyűltek. Megfogalmazódott, hogy a hála kifejezése közelebb hozza egymáshoz és erősíti a kapcsolatokat.